Tuesday, December 14, 2010

PROGRAM KEM PENGUKUHAN BINA BANGSA & TOT FASILITATOR 1 MALAYSIA
















Program Kem Pengukuhan Bina Bangsa dan TOT Fasilitator 1 Malaysia ini dianjurkan oleh pimpinan KARISMA Kebangsaan, Jabatan Hal Ehwal Khas, dan INMIND. Program ini telah diadakan pada 8 hingga 11 Disember 2010 di Kem Bumi Jati, Selangor. Jutaan terima kasih diucapkan kepada semua tetamu kehormat kerana sudi meluangkan masa dan berkongsi pengalaman dalam usaha untuk melahirkan pemimpin masa depan. Program Perkampungan Bakti Siswa 1 Malaysia KARISMA (PERTIWI) di Kg. Sabak Bernam telah memberi impak yang mendalam kepada penduduk setempat. Ini kerana kehadiran KARISMA telah disedari oleh penduduk sebagai salah satu perantara dalam memahami konsep gagasan 1 Malaysia. Presiden KARISMA Kebangsaan berkata melalui program ini kita dapat melatih mahasiswa agar berilmu, berbudaya, dan mempunyai cita-cita tinggi selari dengan 8 nilai aspirasi 1 Malaysia. Tahniah dan syabas diucapkan kepada semua pihak yang terlibat secara langsung mahupun tidak langsung dalam menjayakan program kali ini.

10 comments:

  1. bila abg aji pulak nak pakai baju melayu putih tu?? hehe..

    ReplyDelete
  2. salam perpaduan dan salam 1Malaysia.. terima kasih kpd pucuk pimpinan karisma kerna mberi sy peluang utk mengikuti kem ini.. byk ilmu baru yg sy dpt dan sy lihat ia sbgai satu platform kpd sy sbagai mahasiswa utk mjadi pelapis generasi akan dtg..smoga karisma trus unggul di persada dlm perjuangan utk mpertahankan agama bgsa dan negara.. pemimpin yang baik adalah pemimpin yang dpt melahirkan pemimpin yg lebih baik.. thanks to abg aji n sume pihak yg terlibat..

    ReplyDelete
  3. salam perpaduan dan salam 1Malaysia.. terima kasih kpd pucuk pimpinan karisma kerna mberi sy peluang utk mengikuti kem ini.. byk ilmu baru yg sy dpt dan sy lihat ia sbgai satu platform kpd sy sbagai mahasiswa utk mjadi pelapis generasi akan dtg..smoga karisma trus unggul di persada dlm perjuangan utk mpertahankan agama bgsa dan negara.. pemimpin yang baik adalah pemimpin yang dpt melahirkan pemimpin yg lebih baik.. thanks to abg aji n sume pihak yg terlibat..

    ReplyDelete
  4. salam sejahtera dan salam 1malaysia.
    terima kasih dan syabas di ucapkan kepada barisan KARISMA yg bersama2 meneruskan perjuangan memartabatkan KARISMA dgn program yg byk memberikan manfaat kpd kita semua ...TAHNIAH!!!thanks gak di ucapkan pd abg aji , dan INMINDS!!

    >>> yele abg aji biler turn abg aji pki bju putih tu...org kate lar kan klu da berdiri seblh pengantin.,jdoh dah dekat tuh>>>> jgn mare abg aji.kuikuikui ;P

    ReplyDelete
  5. Salam 1 Malaysia, betul tu aku stuju. stiap kali masuk kampung pergi umah org kawin. tiap2 kali tu abg aji ada kat rumah pengantin. lepas ni pogram pertiwi kita gegar smua org kampung ttg 1 malaysia wlaupun kena halau dgn geng2org kampung yg tgk lambang 1 Malaysiapun tak boleh tp latihan yg kita trima buatkan kita smua cekal serta tabah ( ketabahan- 8 nilai 1 Malaysia), buatkan org yg halauy kita terfikir sejenak serta rasa bersalah atas layanan buruk mereka.

    next kampung kita gempur!

    ReplyDelete
  6. betul22222.....kite pi mana pun org pi wat kenduri kawen..rezeki kita tu...langkah kanan kita tuh..tp rezeki lebih lagi la kat abg aji...hehehe...lagi lagkah kanan dr kita nih...jodoh abg aji next coming sooonnnn...wink2

    orait!!! next kampung kita gempur..gempur beb!! jgn xgempur...!! nyesal kita nnti!!

    ReplyDelete
  7. Salam 1malaysia..!!! bila saya mengenal KARISMA, saya mula terfikir tentang kelab dan persatuan lain seperti rakan muda dan sebagainya.. saya mempunyai beberapa cadangan untuk menaikkan nama KARISMA sekali gus dapat memperkenalkan KARISMA kepada masyarakat.. cadangan pertama saya ialah,saya ingin mengajak Karisma untuk mencipta rekod Malaysia.. contohnya seperti membina replika logo 1Malaysia terbesar dengan mengunakan botol plastik ataupun tin minuman.. dengan cara ini, Karisma bukan sahaja telah berjaya mencipta sejarah, namun Karisma juga telah berjaya muncul di mata masyarakat dengan sebuah kejayaan.. cadangan kedua saya ialah, saya teringin untuk melihat poster ataupun iklan Karisma di dalam surat kabar, majalah dan media2 cetak masa kini.. dengan hanya menyewa ruangan iklan yang harga yang berpatutan, poster iklan Karisma akan muncul pada mata masyarakat.. ini kerana tidak semua masyarakat yg sedar siapa KARISMA yang bernama "Kumpulan Rakan Siswa Malaysia" ini.. poster yang saya cadangkan itu seperti poster iklan2 biasa yang hanya gambar dan tulisan2 yang memperkenalkan Karisma.. Iklan seperti ini biasa dibuat oleh rakan muda.. mungkin cadangan saya dapat memberikan idea kepada karisma.. sekian... :)

    ReplyDelete
  8. terima kasih atas cadangan saudara/i...
    insyaallah kami akan berusaha kearah tersebut...

    ReplyDelete
  9. terima kasih atas idea yg bernas..akan diusahakan nanti ya..terima kasih sekali lagi ya..

    ReplyDelete