Thursday, July 11, 2013

Generasi Muda Tidak Mudah di Pengaruh - Khairy




Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, YB Khairy Jamaludin percaya bahawa generasi muda di negara ini tidak mudah dipengaruhi oleh unsur-unsur asing yang mampu menjejaskan kemakmuran negara.

‘Sokongan yang semakin meningkat daripada generasi muda kepada kerajaan Barisan Nasional telah dicapai melalui inisiatif kerajaan sendiri untuk mendekati generasi muda dan mendengar masalah mereka serta isu-isu yang dibangkitkan. Di samping itu, kerajaan sentiasa berusaha untuk memenuhi keperluan generasi yang akan mewarisi warisan di negara ini’ kata beliau semasa selepas sesi rehat di bangunan Parlimen tadi.

‘Proses demokrasi di negara kita adalah lebih baik daripada di negara-negara yang menggulingkan kerajaan mereka sendiri dan era di mana “kerajaan tahu segala-galanya” sudah berakhir kerana kita melibatkan generasi muda dan memahami jiwa mereka bagi memenuhi aspirasi mereka’ sambung beliau lagi.

Beliau berkata, usaha-usaha kerajaan untuk memberi kuasa kepada generasi muda dapat dilihat menerusi Bajet 2013 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada tahun lalu termasuk peruntukan khas untuk menyediakan latihan kemahiran kepada belia.

Khairy yang juga Menteri Belia dan Sukan berkata “Pindaan kepada Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) yang membolehkan pelajar untuk menikmati dalam politik adalah antara usaha kami untuk memberi kuasa kepada generasi muda.

“Ada yang takut bahawa pelaksanaan Akta yang dipinda akan membawa kepada huru-hara dalam kampus.
“Tetapi pindaan ini telah dilaksanakan lebih daripada satu tahun, tidak ada huru-hara dalam kampus dan, sebenarnya, mahasiswa adalah lebih kuat dalam menyumbang kepada pembangunan negara.

“Sila mempercayai kami, kami orang muda mahu dan akan menjadikan negara ini yang terbaik di dunia,” katanya.

sumber - www.suaragenerasibaru.com 

by - Admin SJ

No comments:

Post a Comment