Thursday, July 11, 2013

UCAPAN SELAMAT BERPUASA

Assalamualaikum, salam sejahtera dan salam satu Malaysia.


" Telah bersabda Rasulullah saw. : Islam didirikan di atas lima perkara: Bersaksi bahwa tidak ada Tuhan selain Allah, dan sesungguhnya Muhammad itu adalah utusan Allah. Mendirikan Shalat Mengeluarkan Zakat puasa di bulan Ramadhan Menunaikan haji ke Ka'bah. ( HR.Bukhari Muslim ).


Alhamdulillah bersyukur kita ke hadrat Illahi kerana dengan limpah dan kurnia- Nya kita dapat menajalani ibadah puasa tahun ini 1434 H/ 2013. Pejam celik, pejam celik sudah masuk hari kedua kita semua berpuasa. Rasanya  belum terlambat untuk kami mengucapkan Selamat Menjalani Ibadah Puasa kepada semua ahli Kumpulan Rakan Siswa Jasa Malaysia di seluruh Malaysia



Sebagai umat Islam muslimin muslimat dianjurkan untuk menunaikan ibadah puasa Ramadhan. Puasa yang bertujuan untuk mengekang, melawan, dan menghentikan segala hawa nafsu dan memperbanyak ibadah kepada Allah SWT. Antara ibadah yang digalakkan semasa berpuasa adalah solat sunat, bersedekah, khatam Al-Quran, dan banyak lagi.Akhir kata Selamat Menunaikan Ibadah Puasa.



p/s : Individu yang boros dan suka membazir turut dilabelkan sebagai rakan Syaitan dek kerana memiliki sifat negatif yang memudaratkan diri sendiri, keluarga dan masyarakat amnya. 

No comments:

Post a Comment